Der kan være forskellige situationer, hvor du har brug for eller ønsker fravær fra dit arbejde.

Det kan være i forbindelse med ferie, sygdom eller andre særlige omstændigheder.

Hvis du bliver syg …

… skal du kontakte din nærmeste leder tidligst muligt på arbejdsdagen. Er du syg en længere periode, er det vigtigt for os, at vi har god og løbende dialog med dig for at afklare om vi kan gøre noget for at du hurtigst muligt kan komme tilbage på arbejde. Du kan forvente, at din leder vil kontakte dig på din 1., 7. og 21. fraværsdag og efterfølgende efter aftale. Han eller hun vil typisk spørge om:

  • Er der noget, jeg kan gøre?
  • Er der aftaler/opgaver, der skal meldes fra til?
  • Hvor længe regner du med at være syg?
  • Hvornår skal vi aftale at tales ved igen?

Ud over ferie og sygdom er der andre særlige omstændigheder, hvor du enten har brug for eller ønsker fravær. Det kan du læse mere omher

Registrering af fravær

Der er flere muligheder for registrering af fravær. Afklar med din leder, hvor dit fravær skal registreres, så du har kendskab til hvad der er aftalt i lige netop din afdeling.